Feb 25, 2013

Tudung


Salam.
Kepada rakan-rakan yang bertudung di hadapan ibu bapa atau time balik kg sahaja,
saya rasa lebih indah dan sempurna jika anda megenakan tudung pada setiap masa :).
Tuntutan bertudung itu bukan dari ayah atau ibu,
tapi ianya dari Allah SWT.

Mungkin saya bukan siapa2 untuk menasihati anda
(diatas kekurangan saya yang masih banyak),
tetapi percayalah, kalau anda juga sebagai ibu atau bapa,
semestinya anda akan kecewa bila
anak sendiri bersikap talam dua muka.

Ada sesetengah insan, dianugerahkan kecantikkan
regardless pakai tudung ataupun tak.
Tapi apa salahnya pakai tudung,
sebab cantik dapat, manis pun dapat,
pahala pun dapat.

Lebih parah jika tudung yang sepatutnya melindungi itu
dibuka dihadapan insan yang entahkan
ya atau tidak akan bersama kita di jannah kelak.

Kalau kata2 saya ini ada salahnya, pohon maaf semaaf maafnya. :)


-saya-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...