Aug 6, 2013

ANUGERAH YANG TERINDAH =P

Terawikh.
Selalunya bila habis 4 rakaat, selalu dahaga. So hari ni Ernnie bawak botol air, taruk kasi penuh.

Habis Isya' - minum
Habis 2 rakaat Terawikh - minum lagi
Habis rakaat ke-4 - pun minum lagi.

Eh, eh.. terperasan something dekat botol air tu.





user posted image

Air Mineral Semulajadi

AIR ANUGERAH?? Bacaan 30 Juzuk Al-Quran & Doa-doa pilihan. 

Honestly Ernnie kurang minat sikit air or anything yang jual dekat pasaran yang berkisar dekat bacaan Quran, doa2. semua. Bukan tak percaya pada mukjizat Al-Quran ni, Tapi business yang berkisar pada benda-benda macam ni. Sebotol air sampai RM5.00! Aduhhh~

Ernnie sendiri pernah mintak air penerang hati dari seorang Ustaz dulu. Ernnie lebih percaya kalau kita sendiri pergi dan mintak Ustaz buatkan air tu. Nampak dan dengar sendiri apa yang Ustaz tu baca. Kita pun tahu ayat-ayat Quran ni sememangnya ada mukjizat penyembuhan penyakit semua.

Ernnie : Mama, ma beli air-air macam ni?

Mama : Bukan mama yang beli, Elin (adik Ernnie) yang beli dekat sekolah.

Ernnie : Ha? Sekolah jual ni?

Mak Ernnie tahu yang Ernnie memang kurang gemar sikit perkara-perkara macam ni. And I don't think she bought it either. Tapi sangat terkejut sebab adik beli di sekolah. Boleh pulak?

Balik rumah terus google. Rupanya popular jugak jenama ANUGERAH ni. Macam-macam product depa jual. Kebanyakkannya berlapikkan nama agama/ bacaan quran. Dan harga bagi setiap product pada Ernnie mahal!. Sorry to say, tapi yang selalu kene tipu, budak-budak, pelajar, ibu bapa yang innocent. Kesian.

Tempoh hari ada bersembang dengan abang ipar sebab time tu kecoh kes Air Khodaffi (betul ke tak ejaan). Abang ipar buat lawak cakap, dia nak cipta alat tulis yang dibacakan ayat-ayat quran dan soalan-soalan ramalan. so that time exam student tu boleh tidur dan biar pen/pensel tu menulis sendiri semua soalan dalam edwan peperiksaan. Lulz.

Dah sampai anai-anai makan quran, makan hanya 8 juzu' lah, pada kita yang sedar ni boleh la cakap tak masuk akal, tapi untuk certain2 orang? Confirm beli berbotol2 sebab ingat Air sebegini boleh mendatangkan 'magis' dalam diri. Hurm~~

Mukjizat Quran itu datang dari ilmu dan kefahaman. Bukan dari air minuman, rebusan, rendaman sang anai-anai. Jika begitu, ramailah cerdik pandai dalam Islam ini yang akan timbul hanya dengan meminum air sebegini.

Wallahualam~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...