Jun 19, 2011

Selamat Hari Papa to Papa



Selamat hari bapa to my beloved friend, En. Omar bin Hanafiah..

Kawan paling best, juga ayah yang sangat bertanggungjawab, It's Awesome to have you as my dad!

-Umur 7 tahun dah ajar saya bayarkan duit kereta.
(Ingat lagi sebab saye pendek, so officer tu terpaksa bangun dari tempat duduk dan hulur kepala. die tanya ayah mane, saye cakap papa tak boleh masuk sebab tak ade tempat parking. Lepas tu papa cakap mesti amik 2 biji gula2 dari dalam mug kat tepi kaunter, satu untuk saye and satu untuk papa, but make sure mintak dulu dengan orang tu)

- Umur 8 tahun papa dah start suruh saya keluarkan duit dari mesin ATM. :)

- Time saye umur 5 tahun, sebab mama pergi keje pagi2 buta, papa yang kene siapkan saya nak pergi tadika.
(Setiap hari nyanyi lagu kejutkan saya. Sarapan wajib telur 3 suku.)

- Papa saya paling tak suka adik beradik bergaduh. Itu je yg beliau pantang. Kalau marah pun pasal tu je. Yg lain tak pernah marah. My daddy is so cool~~

- Kalau time kecik2, bile orang tanya "kamu anak sapa?" tak habis soalan lagi, cepat2 saya jawab "Adik anak pak cik Omar". :))

- Kalau nak beli barang2 untuk laptop, papa mesti bawak saya. teman setia.

- Papa saya orang yang paling teliti di dunia! nak bagi contoh banyak sangat.

Papa dah umur 58 dah tapi masih sihat. Alhamdulillah for that. Adik harap papa akan selalu tegur adik sampai bila2, tegur bila adik buat silap, tegur pergaulan adik, tegur perangai adik.

Adik nak ucap Selamat hari Bapa bukan sekali ni je, tapi ucapan ni untuk tahun2 yang akan datang. (Takut one of us akan meninggalkan dunia ni) So that I wont regret it later on.

You are a strong person. Tak pernah nak tunjukkan kesedihan papa dekat anak2. Mungkin malam2 papa tak lena tidur sebab memikirkan pasal perihal kami adik beradik. Moga Allah membalas syurga kat papa kelak.

I'm Happy to have you as my father. No words can describe you actually. ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...