Aug 11, 2011

Surat di bulan yang special UntukNYA :D

Bulan ini sangat special..
Bulan khas untukNya..
KataNya, buat baik sedikit, Dia akan berikan aku banyak benda/ganjaran/pahala..
Takkan aku nak lepaskan promotion yang takkan pernah merugikan diriku..
Owh, betapa sayangnya dia kepadaku..
Akan ku cuba sehabis baik untuk mengembirakanNya di bulan ini..
Takut2 bulan ini adalah promosi terakhir bagiku..

Tapi dalam mengejar promosi yang diberi, semangat aku kadang kadang sedikit rapuh.
Biasalah dalam larian merentas desa orang yang lari laju pun
termengah2 jugak kan?.
Bila Teringat saja akan hal itu, cepat2 ku naikkan balik semangatku.
Dia dah cakap..
Semua musuhku telah ditahanNya untuk tidak menggagalkan promosi yang dilakukan.
So, ia hanya bergantung kepadaku samada nak join promosi atau tak.
Memang silap besar la kalau aku sia siakan perkara ini.

10 hari terakhir Dia memberitahu ada
promosi yang lebih dasyat.
Berdebar hatiku menunggu saat itu. Takut2 tak sempat atau terlepas. Maklumlah itu adalah promosi yang paling besar pernah ku dengar seumur hidupku.
Jarang2 orang yang dapat.
Hatiku menjerit menginginkannya..
Latihan harus dilakukan mulai sekarang. Kena kerap bangun pada 1/3 malam. Membaca surat2 cintaNya, serta solat.
Kalau dapat bangun dan buat semua tu, rasa macam aku sangat special di mataNya..
Time tu lah nak mintak semua perkara.. Sebab Dia kata semuanya akan dimakbulkan.
Seronoknya!!

'Ya Allah sesungguhnya di akhir bulan ini, kurniakanlah rasa ketaqwaan yang kau telah berikan kepada hambamu yang soleh/solehah kepadaku. Dan bukan hanya lapar dan dahaga..
'ya Allah berikanlah penghabisan yang terbaik pada bulanMu ini kepada hambamu serta pertemukannlah aku dalam Ramadhan mu di tahun2 yang akan datang.. Kerana mungkin boleh terjadi ini adalah Ramadhanku yang terakhir'..

Ernnie Omar
11August/ 11ramadhan 1432H
9:50 am-Khamis

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...