Oct 1, 2010

Aston martin kat mana yang saya mahu??

Aston martin.. Fuhh, ernnie kalau nampak je kerete tu atas jalan.. Trus rasa mcm semangat bertambah je kalau on the way nk g kelas.. Selama 20 tahun hidup (3 tahun kenal pasal kereta sume), baru 2 kali nampak in real life.. Satu kat msia (ehem, ehem) satu lagi kat gold coast, aussie.. Mmg rase perghh!!! Sebenarnye kereta bmw M3 series yg mate mcm ular tedung tu pun dah bagi semangat pagi2 nak p klass... I'm so into cars now.. Admit kete yg best2 je.. Ni sume because of top gear.. Blame that awesome series.. 

Tp lepas dengar je satu khutbah time hari raya di Brisbane ni, sheikh tu ade ckp :

kalau kite tengok satu kereta yang kite minat, instead of ckp "wah, cantik nye kereta tuh, saye pun nak jugak", kite boleh cakap "mintak mintak lah saya dapat ganjaran yang serupa itu di akhirat (syurga) kelak"..

Translation dari sheikh tu >> sort of la..

Jujurnye saya suke dengan ayat sheikh tuh.. Tapi.. Kan lebih baik dapat aston martin di dunia dan akhirat.. Saya pun tahu dalam kalangan org yg ade aston martin di dunia ni, maybe yg beriman or senang cite Islam la sangat ciput, maybe sebelah jari tangan pn x penuh.. Tapi terus terang saya cakap saya nakkan aston martin di dunia dan akhirat although kawan saya safwanah cakap :

xyah la ernnie, ntah2 nanti kat syurga ko x pandang pun aston martin tuh.. Ade lagi bende yg lgi best.. << ayat wana ni pun saye suke jugak.. 
Xde sorang pun ke yg nk encourage saye tok dapatkan aston martin kat dunia ni? (although i know it's nearly impossible kan).. =)

And semalam bile saye terpikir pasal bende ni sume, saya terbaca ayat ni dalam surah Al-Imran ayat 92::

You shall never attain good unless you spend your favourite things; and Allah knows whatever you spend. 

Terkesima saya sebentar ketika membaca ayat ini.. Betapa Allah menghalangi riak dan takkabur dan menyuruh hambaNya ingat bahawa semuanya milik Allah =) .. maafkan ernnie ya Allah...

Satu benda lagi yang saya bersyukur bila saya dalam keadaan serabut atau sedang memikirkan sesuatu, Alhamdulillah saya berjumpa ayat yang kadang2 membantu saya dan kadang2 menempelak saya because i just dont know bout that..

Maybe ni je yg saye nak tulis.. I wanna create another poem.. Tp xde idea still.. Hurm~~ 

2 comments:

Safwanah Azmi said...

terkebil2 mate ak bile tgk name ak naik dlm post ko
haha!
terus terang ak ckp, ak x ingat pon ak ade ckp cmtu kt ko
(ade eh ernnie? hehe..)

Thank Allah that He still loves you and me by guiding us when ever we are lost..

Sayang Allah.. =)

Anonymous said...

Ko ckp time kite dgar khutbah.. Haha.. Wana klass die pn xigt apetah plak mende nih.. I'm not surprise at all.. Haha..
Sayang Allah too!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...