Sep 28, 2010

PAKSA..

Satu perkataan yang bisa membelitkan benak dan fikiranku..
Adakah semua yang terjadi selama in dipaksa olehmu terhadapku Ya Illahi?
Namun begitu, biarlah semuanya baik perlakuanku mahupun apa yang tersirat didalam hatiku ini hanyalah dengan petunjukmu Allah.
Kadang kala aku mahukan paksaan dariMU, hendak turutkan nafsuku, akan rosaklah diriku..
Ya Rabb, lembayungmu rahmatmu amatlah luas…

Masalahku amatlah mudah, adakah aku melakukan sesuatu disebabkan paksaan atau aku sendiri yang meingizinkan paksa rela itu…
Paksaan secara keras itu paksa..
Paksaan secara lembut itu juga paksa…
Aku lebih memilih paksaan secara keras, Nampak ketegasan di situ,
Paksaan secara lembut bagiku ibarat bakteria jahat didalam badan.
Hanya menunggu masa untuk melemahkan perosak…
Namun, memilh paksaan secara keras itu bukan bermaksud aku menerima,
Bagiku, kerelaan itu yang paling penting..
“sampai bila nak tunggu awak tu rela.. so saye kene la paksa awak ikut cara saya”
Tunggulah sampai Allah membuka pintu hatiku..
Aku yakin dengan itu..
Akan tiba masanya..
Aku yakin dengan itu..
Amin~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...