Apr 7, 2016

DR HAR : STICK TO YOUR PRINCIPLE

Lama betul Ernnie pikiaq, baik dari segi mindset, dari segi etiquette, dari segi professionalism, pasal kes yang tengah panas ni. In the end, Ernnie try to change the dialogue into my own name.
 

 
Salam, saya Ernnie dari MADA. Terjumpa iklan ....masa tengah google untuk tempahan ... Saya berminat dari segi design yang dihasilkan... Boleh buat appointment untuk berjumpa di rumah saya atau di MADA dalam seminggu dua ni?


Salam.. 

Sy ... dari ..... 

Awak Ernnie kan? Yang msg td?

Awak nak buat majlis bila ye?


Bila baca balik, Ernnie rasa macam eh okay je sebenarnya kalau si penjual tak address saya waima dengan perkataan Cik/ Puan sekalipun. She/He doesn't know me. (Of course la I don't have that Dr or Prof or Datin titles).

So Ernnie macam boleh terima those 2 opinions. One yang menyokong tindakan Dr Har dan lagi satu menyokong tindakan penjual tu, And now it gets me back, since everything is so easy to be viral plus you are somebody, maybe boleh solve issue tu secara personal kot. And I'm dying to know whether that seller minta maaf pada Dr Har atau tak. Kalau dia minta maaf, the issue is no longer an issue.

Tetapi kita semua mesti jugak kena ada pendirian untuk sentiasa address people accordingly. Since someone had already mentioned that he/she is Puan/Dr/Datin/Prof/Datuk ect... try to use that as a means to respect her/him.

Eleh, kita kadang pun lupa, cepat je taip DS Najib as Najib. Now U ask yourself...

‪#‎jangankecamsaya‬
‪#‎sticktoyourprinciple‬

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...