Sep 19, 2011

I'm in LOVE :)

I'm in love. Macam nak cakap kat satu dunia je yg i'm in love..

Dengan siapa? Dengan sejarah islam khususnya sejarah Palestine :))
Alhamdulillah, semalam Allah membuka lagi hati ernnie untuk mendengar ceramah pasal Palestine ..
Roadshow Palestine yg dibuat annualy kat Aussie ni. tahniah pada sesiapa yg terlibat.

What can I say? Seronok! Tapi macam biasa, ada sedikit ketakutan di awal ceramah tu sebab ade slide2 dan video2 yang masih ernnie takut nak tgk.. Memang dok peluk dekat kawan la bile video tu ditayangkan.. Bile fikir balik, yup, i'm still scared with all those stuff.. Tapi InsyaAllah jika ada mana talk yang berkaitan dengan adik beradik saya di Palestine sana, saya akan pergi..

Dalam masa yang sama, yup. I'm in love with islamic history. Sangat seronok. Disebabkan ceramah + usrah + dakwah ni, ernnie macam dpt boost nak search pasal all those perang yang pernah berlaku melibatkan Pasukan Islam..

Sejarah Islam pernah menunjukkan yang kita pernah memerintah tamadun pada zaman dahulu.. Dan InsyaAllah kita akan menang lagi di kemudian hari.. :)) semua penceramah yang ernie pernah encounter, semua sangat hebat yakni mereka ni sangat yakin yang kita akan menang despite everything. Keyakinan mereka itu somehow meyakinkan ernnie jugak.. Terasa nak jadi batu2 kecik yang akan menggukuhkan dinding2 kemenangan Islam..

Palestine itu bukan isu negara, bukan isu bangsa tapi isu umat islam.. Ambil tahu dan faham.. Ernie takut kalau Allah nanti tanya apa yang ernie dah lakukan utk saudara2 di sana tak tau nak jawab apa.. Takut2 di akhirat, saudara2 palestine menuntut darah2 mereka dari kita muslim yang tak pernah berbuat apa.

Lagi, lagi, nak ambil tahu pasal pejuang2 islam yang super hebat.. Dulu kat sekolah kita asyik diberitahu yang Khalid alwalid tu panglima yg hebat. Semua peperangan yang khalid al walid ketuai akan menang. Selain khalid, banyak lagi rupanya pejuang2 islam yang super duper hebat. Umar al-khattab, salehuddin ayubbi, muhammad fateh, thariq bin zaid ect ect..

Semoga Allah sentiasa membuka mata hati saya untuk menjadi muslim yg peduli.. Dan semoga diri ni tak jadi seperti hangat2 tahi ayam sahaja..

Wallahualam
Ernnie :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...