Sep 27, 2010

For the first time :: sajak handmade by me

Tidak bukan bermakna aku menolak
Ya bukan bermaksud aku menerima
Mungkin diriku masih lagi jahil
Menuju kebenaranmu YA ILLaHI.. 
Tidak perlu ku tipu, 
Harta kebendaan masih bersemadi di lubuk hati ku.. 
Berubah kepadamu
Tidak bermaksud aku melakukan transformasi bersudutkan 360'.. 
Mungkin srdikit perubahan membawaku 1000 langkah dekat padaMu
Kealpaan ku kepadamu seringkali menyebabkan ak mengeluh, 
"mungkin dalam semua hambamu di dunia dan akhirat, terasa hinanya diriku ini.. Dan aku mungkin mendapat kedudukan yang tercorot di dalam "kelas" keimanan berpengetuakan mu Ya Majid.. 
Aku juga selalu terfikir, betulkah haluan yang telah dipilih oleh ku? 
Namun segala yang tersurat mahupun tersirat Kau yang menjadi penentunya.. 
Amin ya allah

1 comment:

Ayu Saidi said...

good try! hehehe

saje singgah umh ernie

"lakukan ssuatu itu bila hati hadir bersama, n pastikan setiap ketukan dariNya yg dhantar melalui manusia d skeliling kita, kita terima n jgn tangguh utk terima"

renungan bersama

~salam bw dari TZ.. (^____^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...