Jun 16, 2012

Macam malu tapi biarlah..

Hari ni sje gatal tangan nak bace entry ernnie yang dulu-dulu.. Ape nak cakap lepas bace?? Hurm..(refer balik tajuk entry hari ni kat atas tu).

Terfikir je nak hide some of the posts tapi biarlah, somehow mungkin blog ni macam boleh tunjukkan perkembangan kematangan hidup ernnie. (ade ke ayat :perkembangan kematangan?).

Setiap kali tulis entry baru, azam dalam kepala mesti nak tulis lagi banyak, kalau boleh setiap hari. Tapi itu tidak berlaku.

Dah - dah ernnie nak kene sambung study ni. Doakan kejayaan ernnie dalam ape saje yang ernnie buat. Same jugak doa yang sama Ernnie akan aminkan dekat sape-sape yang bace blog ernnie. InsyaAllah..

Tapi nak ingatkan dekat semua, ernnie dapat kata-kata ni dari seorang akak. Tapi akak ni start dengan soalan dulu.

Q:bila masa element Tawakkal itu masuk dalam hidup kita?

Saye :"bile kite dah berusaha dan selepas itu kita menyerahkan semuanya kepada Allah" (yg saye fikir dalam hati tapi mampu dibaca oleh akak tu).

Akak : sebenarnye element tawakkal itu masuk ketika mana kita mahu memulakan sesuatu kerja. Dan bukan selepas kita berusaha. Sebab hidup kita ni kalau difikirkan balik memang semuanya bergantung kepada redha Allah. So element tawakkal tu kene ada dari permulaan dan bukannya diambil selepas semuanya selesai.

Wallahualam~ Salam Imtihan kepada diri ini :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...